13 Tendințe de călătorie în 2016 #inspirație

Piata Revolutiei Havana

Sfârșit de an, topuri peste topuri, noutăți, oferte, tentații. Care sunt tendințele în turism, care sunt noile oportunități și cum ne influențează alegerile? Sunt câțiva factori: millennials au alte așteptări decât generația X, din ce în ce mai mulți călători pleacă și singuri în vacanțe, avem din ce în ce mai puțin bagaj, iar turismul de masă migrează și spre alte destinații decât cele foarte bătătorite.

În articolul de față observații personale pornind de la comunicatele de presă primite, de la articolele din presa internațională de călătorie, de la cele căutate și citite pe extravita și de la întrebările cititorilor și ale prietenilor.


1. Millennials aleg din ce în ce mai des turismul experimental, în locul celui de tip sightseeing

Deși nu exclusiv, mai ales tinerii apreciază din ce în ce mai mult și visează la călătorii experimentale, să meargă, să descopere, să interacționeze cu oamenii, în locul turismului clasic, care presupune un traseu bine definit pentru vizarea unor obietive turistice. Multe.
Mulți tineri pun chiar pe ultimul loc experiențele date de vizitarea unor anumite situri ultra faimoase, în comparație cu alte experiențe, dar toată lumea este de acord: în unele locuri ”trebuie” să te duci, desigur. Însă restul călătoriei presupune aventura, pe cărări mai puțin bătătorite. Odată cu creșterea veniturilor, cu siguranță tendința va fi mai vizibilă și la noi, în acest moment destinații îndepărtate nefiind atât de la îndemână pentru români precum pentru tinerii din țări mai dezvoltate, care efectiv mișună prin Asia de pe la 19-20 de ani.

singapore 227

 

2. Mai multe vacanțe în croaziere, călătorii mai ieftine pentru circuitele cu autocarul

Croazierele, atât cele pe râuri cât mai ales cele pe mare au devenit cu mult mai accesibile. Asta pune presiune pe clasicele tururi cu autocarul, cu atât mai mult cu cât oamenii desoperă că este mai simplu să despacheteze doar odată, să facă plajă sau alte activități pe timpul călătoriei ș.a.m.d.
Desigur la noi încă nu sunt atât de populare croazierele, dar interesul pentru ele este în plin avânt. Anul 2016 cred că o să fie anul lor. Sau începutul popularității mai ridicate.

3. Călătoria cât mai ”ușoară”

Adică cu cât mai puțin bagaj, cel puțin în Europa. La asta contribuie și companiile aeriene de linie care au introdus opțiunea ”light”, cu reduceri substanțiale de preț pentru cei care călătoriesc numai cu bagajul de cabină. De mult tot militez pentru bagaje cât mai ușoare, vedeți aici un articol despre motivele de a călători cu cât mai puțin bagaj și urmăriți blogul pentru noi idei de împachetat.

4. Călătoriile multi-generații

Din ce în ce mai multe familii tinere aleg să își facă vacanța cu tot cu părinți, care desigur le dau o mână de ajutor cu supravegheatul juniorilor și chiar menajul, dacă vacanțele sunt cu pensiune proprie. Gândiți-vă numai să închiriați un apartament într-o stațiune grecească de la malul mării: ar fi o săptămână de vis. Parcă peste ani amintirile vor fi neprețuite, vă vor bucura mai mult decât doar o excursie la All Inclussive cu micuții, dar fără părinți.
În aceeași notă recomand excursiile mamă-fiică, sau mamă-fiică-bunică, sau altele. Măcar un city-break, dacă aveți posibilitate, chiar dându-vă un pic peste cap. Și nu numai în afara țării, ci oriunde.

5. Vacanță la SPA; relaxare, detox

Călătoriile wellness sunt în creștere la nivel mondial, iar țara noastră nu face excepție. De la vacanțele în Bali, sau Kerala, asociate cu starea de bine și răsfăț, la centrele din Turcia unde mergi efectiv să îți recapeți silueta. Sau în Elveția, pentru doamnele cu o stare financiară solidă și nevoie de a-și recăpăta tonusul, sunt șederi de câte o săptămână cel puțin.

ubud 291

6. Noi destinații de masă

La noi, au crescut și vor mai crește destinații din Caraibe și Asia, chiar spre un mini turism de masă, odată cu scăderea prețurilor și adaptarea ofertelor agențiilor la cele ale liniilor aeriene.

Cuba, Myanmar – vor crește mai mult ca destinații de masă, la nivel global

Desigur Cuba va cunoaște un mare boom anul viitor, datorită ridicării embargoului și a restricțiilor din partea SUA. Proximitatea și curiozitatea va atrage mulți americani în zonă, iar perioada care coincide cu Spring Break va deveni de evitat, ca în alte țări din zonă: desigur vremea este ideală, dar prețurile vor urca la cer, disponibilitate spre 0, restaurante pline, etc.
Oricum, prețurile vor crește tare în anii următori.
Myanmar ca destinație crște în continuare, o creștere constantă din 2012, anul în care au fost reluate relațiile diplomatice cu SUA:
Se așteaptă chiar ca destinații precum Coreea de Nord și Libia să se deschidă pentru turiști, în funcție de situația geopolitică. Să vedem! Dar totuși nu cred că atât de curând precum 2016.

Trinidad Cuba
Asa mi-am facut intrarea in Trinidad

7. Siguranța ne va influența mult mai mult alegerile

Ultimele incidente internaționale și amenințarea Isis rescriu harta turismului. Iar în timp ce unii se grăbesc să vadă anumite locuri până ce nu devin și acestea imposibile, majoritatea caută siguranță cât mai mare: ce părere aveți de Insulele Azore, Cinque Terre, insulele din sudul Portugaliei, sau insulele italiene, pe lângă cunoscuta Grecie?
Iar dacă aveți un buget mare, puteți merge în Suedia, Norvegia, Islanda, țări unde riscul este inexistent, conform unor studii.
International SOS and Control Risks a dat de curând publicității Harta de risc asociat călătoriei pentru anul 2016, cu scopul de a ajuta organizațiile să calculeze mai bine riscul pentru țările unde își desfășoară activitatea.
Găsiți harta pe international SOS, trebuie să aveți viteză mare de internet, deoarece altfel merge mai greu, este un instrument foarte util!
Noutăți: riscul a cresut în țări preum Mexic, India, Egipt și Ukraina, nu cred că ne miră.

8. Voluntariat, Work and Travel

Și nu mă refer doar la Work and Travel pentru studenți, ci chiar pentru un eventual an sabatic.

9. Tematic: Românii iubesc gastronomia

Toată lumea iese un pic din tipare, nu numai millennials. Atât de mult că bloguri de gastronomie au număr record de vizitatori, sunt în top of the top și cu siguranță în curând va apărea și un blog de gurmanzi călători, dar până atunci, de ce nu luați un tur culinar prin locurile unde călătoriți?
Sau chiar lecții de gătit? Cu siguranță le veți aprecia mai tare decât turismul cultural, dacă nu vă pasionează arta, în vacanță trebuie să faceți în majoritatea timpului lucrurile care vă plac, nu există o rețetă de a călători și nici sfaturi universal valabile.
Avem dreptul la individualitate.

10. Crește numărul de călători singuri

Din ce în ce mai mulți călători și mai ales călătoare pleacă pe meleaguri îndepărtate -uneori ca prima excursie de acest tip – singuri.
Sunt foarte încântată că multe cititoare mi-au scris și m-au întrebat despre experiențele mele, au prins curaj să plece și ele sau mi-au împărtășit opiniile. Sunt multe motive pentru a face acest lucru, măcar o dată în viață. 

zogza 047
In Indonezia am stat o luna si visez la ziua reintoarcerii

11. Ofertele liniilor aeriene influențează călătoriile: uneori decizia este spontană

Cu siguranță deschiderea de noi rute și concurența crescută de pe piață este benefică pentru buzunarul consumatorilor: ne influențează și traseul, adică au fost călătorii cu 2 euro, o bombă, desigur, dar când ai un bilet dus-întors la 4 euro, sau chiar 10, parcă ai pune un oraș pe harta ta de călătorii, nu? Măcar pentru o zi sau o seară, este o ieșire care îți încarcă bateriile, te deconectează cu siguranță, face bine la psihic. 
Mereu se deschid noi rute, sau sunt noi oferte, unele irezistibile. 

12. Fidelizarea clienților

O tendință care a început să se manifeste din ce în ce mai pronunțat și pe piața agențiilor: fidelizarea clienților. Desigur, primele au fost liniile aeriene, cu tot felul ce carduri, oferte pentru călătorii frecvenți, etc, dar este timpul să vedem această tendință mai puternic manifestată și nu doar prin reduceri de preț, sau încrederea că nu și-au luat țeapă cu agenția – lucru foarte important pe piața noastră. Despre asta o să vorbesc într-un articol separat, mai ales că am crescut aproape în hoteluri și am văzut cum își tratau marile agenții internaționale turiștii.
Am mai văzut că sunt agenții care se poziționează din ce în ce mai bine și mai frumos, oferă experiențe, pe scurt, ne dezvoltăm.

13. Tehnologia: aplicații peste aplicații

Din ce în ce mai multe aplicații, unele extrem de utile, altele, parcă prea mult. Pe majoritatea recomand să le instalați atât cât aveți nevoie de ele în călătroii. Și dacă într-adevăr aveți nevoie. În rest, blocați telefonul inutil și pierdeți timp să se încarce aplicațiile de care chiar aveți nevoie, de exemplu pentru a comunica cu cei de acasă.

Cu atâtea oferte, destinații, posibilități, nu ne rămâne decât să călătorim din ce în ce mai mult

zogza 036

Reclame

4 gânduri despre “13 Tendințe de călătorie în 2016 #inspirație

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s