Ryanair dorește să ofere zboruri gratuite în viitor

De la puțin la nimic? Compania Ryanair a fost cea căreia i se datorează în mare parte, cel puțin în Europa, faptul că zborurile au devenit din ce în ce mai accesibile. Mereu au ridicat ștacheta și au coborât prețurile, sau au inovat în segmentul în care au operat: low cost. În condițiile în care compania deține recordul mondial de 31 de ani fără niciun incident aviatic și la dimensiunile sale: la fiecare cinci secunde, un avion Ryanair decolează sau aterizează. Cum este posibil acest lucru?

Din reflecțiile proprii (fără nicio confirmare din partea companiei) am ajuns la concluzia că în parte deoarece nu își fac aproape deloc publicitate: nu TV, nu panotaj, radio, reviste. Am lucrat opt ani într-o companie multinațională mare și știu cât de mult înseamnă bugetul de marketing, zeci de milioane de euro. Acești bani sunt investiți de companie probabil pentru a finanța promoțiile. Are sens, pentru că tot din trecutul corporate știu că promoțiile se finanțează tot din bugetul de marketing. Sau așa era la noi.

Plus tot felul de acțiuni năstrușnice, care au asigurat publicitatea, de orice fel în trecut. Țin minte taxa de toaletă (1 euro, acum mulți ani, taxă care nu a rezistat prea mult, dar suficient cât să aducă compania în prim plan în întreaga lume). Sau alte declarații, cum că poate vor vinde locuri în picioare în avioane, oamenii fiind susținuți de chingi – lucru care nu s-a materializat, din fericire. Dar știrea a făcut înconjorul globului și a atras atenția asupra companiei. Și a adus mulți clienți. Este vorba de ”earned media’‘*, dar ca la carte, prin știri interesante, așa cum trebuie să se facă.

*Earned media = expunere gratuită în mass media, bloguri etc.

Ideea este că de undeva trebuie să vină banii și iată că pe lângă publicitate, am mai aflat azi un lucru nou. Pe care m-am gândit să îl împărtășesc cu voi. Știu că sunteți curioși!

O știre face acum înconjorul internetului: zboruri gratuite

Având în vedere că Ryanair a vândut bilete cu 1 euro, sau 2, sau chiar 5, 9, 7 și asta destul de des, afirmația este cu siguranță de luat în seamă. Însă totuși, sunt întrebări pe care ni le punem cu toții: cum este posibil?

Se pare că într-un mod care nu ne afectează pe noi, consumatorii, de niciun fel. Acesta este singurul lucru care mă interesează, având în vedere că nu am nicio treabă cu profiturile aeroporturilor etc. Nu știu nimic despre ele și nici nu mă afectează. Singurul lucru care mă interesează este că pot zbura cu prețuri foarte mici și în deplină siguranță. Aaaa și cu două bagaje de mână gratuite J. 

Ryanair este singura linie aeriană low cost din Europa unde la tariful de bază fiecare călător are incluse două bagaje de mână gratuite (un bagaj de mână cu greutatea de până la 10 kg şi dimensiuni maxime de 55 cm x 40 cm x 20 cm, plus 1 geantă mică de până la 35 cm x 20 cm x 20 cm).

La ce visez: să aloce loc și pentru bagaj, așa cum este pentru scaun, cred că executivii sunt suficient de curajoși pentru a face acest lucru, îmi vine să lansez o petiție. Ați vota?

Zboruri gratuite în viitor la Ryanir?

CEO-ul celei mai mari linii aeriene din Europa, Ryanair, a afirmat că pasagerii vor zbura gratuit într-o decadă, deoarece lucrează la un plan radical de a atrage o parte din profiturile aeroporturilor.

Michael O’Leary consideră că poate lăsa pasagerii să plătească numai pentru serviciile opționale, dacă poate face mai multe oferte de a crește valoarea de retail a centrelor comerciale din aeroporturi, prin faptul că va aduce mai mulți pasageri.

O’Leary a visat de mult că va fi capabil să anunțe cea mai mare revoluție de marketing, călătoriile gratuite.

Acest subiect a fost adus pe tapet de către șeful Ryanair săptămâna trecută, la Conferința Asociației Operatorilor Aerieni Britanici.

Am o viziune că în următorii cinci până la 10 ani biletele de avion Ryanair vor fi gratuite, caz în care avioanele vor fi pline, iar noi vom face bani … primind o parte din câștigurile magazinelor și ale restaurantelor din aeroporturi… Cred că se va întâmpla. Nu se va întâmpla la Heathrow ori în acele aeroporturi care sunt mari ”Hub”-uri. Dar da în majoritatea celorlaltor aeroporturi, care doresc să își crească mult traficul, unde acest proces a început deja să se realizeze, scăzând o parte din taxele de aeroport și câteva alte taxe” a declarat Michael O’Leary.

O’Leary a spus că așa cum acum prețurile la promoție sunt 5 sau 9 euro/segment (caz în care Ryanair își asumă taxele) în viitor vor fi gratuite. Totodată, CEO-ul Ryanair a declarat că din opțiunile suplimentare, compania câștigă aproximativ 1,5 miliarde de dolari anual. Și din câte știm, aceste promoții sunt aproape continue, mereu găsim prețuri mici către destinațiile companiei. Sau foarte mici.

Mai multe informații despre acest demers găsiți pe siteul Airline Ratings aici, site pe care (spre rușinea mea) l-am descoperit destul de curând.

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s