Retrospectiva 2016. 2017 va fi cel mai bun an al nostru!

Anul 2016 a fost un an deja vu. Un an pe care l-am mai trăit, desigur cu alte circumstanțe, dar esența este aceeași: după ce făcusem o întorsătură de 180 de grade, lăsând totul în urmă și luând-o de la 0, a venit un an în care am început să fiu pe plus, față de momentul la care renunțasem la tot.

Expreiențe. Vise. Călătorii în 2016

2017 va fi cel mai bun an de până acum

De data aceasta am făcut schimbarea pentru că am dorit să am o calitate mai bună a vieții. Să fiu mai relaxată, să călătoresc mai mult și în primul rând să am un viitor. Eram de mult timp într-un loc în care ajunsesem deoarece crezusem că voi fi fericită dacă voi obține niște lucruri, dacă voi fi manager de multinațională cu toate beneficiile care decurgeau de aici. Am muncit enorm să obțin poziția, am luptat să o am pentru că nu aveam susținere de nicăieri, doar pe mine și după am așteptat să fiu fericită. Un an, doi, trei.

Multinaționala a fost o etapă din care am învățat enorm de multe lucruri care îmi sunt extrem de utile acum, dar a venit momentul de a merge mai departe. Mi-a fost aproape imposibil să le explic majorității celor cu care am intrat în contact de ce vreau să renunț la tot și să o iau pe cont propriu. Unii credeau că este o toană. Că stau un pic în afara sistemului și ulterior voi reveni, ca mulți alții.

Dar uitau ceva: la mine renunțarea nu venise ca rezultat al faptului că nu mai puteam, nu a fost o decizie de moment, sau luată la supărare. Mă hotărâsem cu trei ani înainte să fac acest pas, timp în care mă pregătisem, psihic și financiar. Citisem mult, mă întărisem.

Nu mi-a fost mai ușor, cel puțin nu până când nu am învățat că dacă vreau ceva nou tebuie să îmi schimb cu totul optica, modul de abordare, că trebuie să îmi schimb gândirea. Deci pregătită și tot a fost dur la un moment dat.

M-a ajutat faptul că știam ce vreau și că nu regretam absolut deloc ce lăsasem în urmă. Am privit numai înainte, deși mă deranja că unii nu vedeau lucrurile așa cum mă vedeam eu, nu vedeau potențialul, numai câștigul de moment. Am luat măsuri  pentru a mă proteja. Și pentru a-mi proteja visul.

Iar în 2016 lucrurile s-au așezat. M-am liniștit total. Am simțit profund că gata, am reușit și că acum nu mai depinde decât de timp să fie totul 100% măsurabil, în toți parametrii. Că sunt pe drumul la care visam. Și că în curând, voi avea un nou an în care îmi voi împlini toate visele, precum a fost 2014.  An care am hotărât să fie 2017.

Dar totuși, 2016 a fost aproape cu totul pe plus față de 2013 de exemplu, ultimul an complet petrecut în corporație.

2016 a fost un an de pregătire, un an care a pus bazele pentru ca în 2017 să îmi îndeplinesc, din nou, toate visele (și a fugi după altele, sunt sigură că se pare că îmi place provocarea)

Realizări majore:

1. Am dezvoltat blogurile

Da, a trebuit să pun uneori frână călătoriilor. Să mă abțin. Dar mereu am știut să aștept. Puteam călători cu mult mai mult, chiar am refuzat câteva infouri, pe lângă ce puteam merge pe cont propriu, sau chiar în programe de voluntariat, există n posibilități. DAR: dacă alegeam în acest punct să călătoresc mai mult, nu mai puteam lucra la bloguri, nu le mai putam dezvolta și aș fi ajuns iar într-un punct mort, peste ceva timp.

ExTraViTa a crescut enorm de mult, la fel ca în anii trecuți

Deci ExTraViTa a crescut fulminant, de peste două ori în comparație cu anul trecut, urmând un trend deja patentat. Cum? deoarece m-am disciplinat, am lucrat multe ore, zilnic, mai multe decât aș fi lucrat la un serviciu.

trafic-extravita-2016

Prin ExTraViTa îmi doresc să încurajez cât mai mulți oameni să călătorească. Cât mai mult. Un loc liber de stres. Cu motivație pozitivă, pentru cei care sunt gata sau doresc să primească acest mesaj. Pentru cei care se încăpățânează să vadă partea plină a paharului. Pentru că realitatea este în mare parte cea pe care ne-o formăm singuri.

Trolleypacker: crește frumos și internațional

Am dezvoltat Trolleypacker. Am scos multe articole (fără milă). Este un site luxury și lifestyle. Așa că am șters toate articolele care nu se încadrau acolo. Pe altele le-am rescris. Am refăcut tot. Acum, nu mai am decât să scriu, cât mai mult. Din 2017, voi începe să postez și aici 5 articole pe săptămână. Ce am făcut bine: am 70% cititori din US, ceea ce este minunat. Sunt acolo unde vreau. De ce US? Pentru că pentru a accede diferite programe internaționale, este necesar să ai audiență din țările care exportă mulți călători și care cumpără mult.

trafic-trolleypacker-2016

Însă ExTraViTa se va dezvolta în continuare. Provocarea a fost de a dezvolta Trolleypacker, continuând să călătoresc și dezvoltând și ExTraViTa. Aici a fost greu să intru în ritm. Și în primul rând să învăț.

2. Am demarat un nou concept: Workshopurile ExTraViTa

Am făcut primii pași în a împărtăși din ceea ce am învățat: Blogging de la A … la Z. Am avut marea bucurie ca toți participanții să fie mulțumiți, să îmi spună că au învățat lucruri pe care nu le-au auzit nicăieri altundeva (unele simple, dar puse cap la cap, trase concluzii). Și chiar ca Oana, care a participat la primul seminar, să își deschidă blog la două săptămâni după, să îl crească, să câștige o competiție de blogging și să iasă pe locul trei la Superblog 1016, unde a avut în jur de 8 probe câștigate. Și am avut bucuria de a o întâlni și la seminarul din noiembrie.

Oana (Visatorprinlume.ro) a scris chiar de curând un articol despre cum au fost primele luni de blogging, îl puteți citi aici.  M-a bucurat enorm să citesc că a fost de ajutor ceea ce am făcut la Workshop.

Cu siguranță tot ce a făcut a făcut prin ea, prin cât a muncit și cât de tare și-a dat interesul, vizibil de altfel în tot ceea ce a făcut pe blog. În cum a scris, în cât suflet a pus în tot. Dar tot m-am bucurat când mi-a spus că au ajutat-o foarte mult sfaturile mele. Desigur, nimeni nu poate face în locul tău nimic, trebuie să muncești singur, dar faptul că am reușit să inspir cu atâta succes mă face să merg mai departe pe acest drum. Mi-am dorit foarte mult să văd rezultate palpabile în ceea ce fac și nu doar în rapoarte și statistici. Nu pot să vă spun cât de încântată sunt și cum mă bucur de fiecare realizare a celor din jurul meu, aproape de parcă ar fi ale mele.

Ce va aduce 2017: Workshopuri pentru companii, deschise și închise

Am demarat dezvoltarea unor workshopuri dedicate celor care doresc să își însușească mai mult despre online, Social Media și blogging. De data aceasta dedicate oamenilor din companii și targetate pe rezultate, pe ROI (return of investment). Pentru ca acei bani investiți în online să aducă rezultate și să nu îi risipim. Să învățăm mai mult despre ce și cum trebuie să cerem de la Influenceri. Cum să îi alegem. Am o experiență din ambele părți: aceea de a mă ocupa de online, Social Media și bloguri atât ca angajat al unei Multinaționale cât și ca blogger. Combinate, vor răspunde la multe întrebări. Voi avea și invitați.

Stați pe aproape, am promis, le voi lansa cât mai curând, însă am de așteptat un răspuns pentru a fixa o dată. Legat nu de workshopuri cât și de o călătorie mai mare. În funcție de aceasta voi stabili datele pentru primul seminar deschis. Cele înschise vor fi oferite direct companiilor prin agenția de training parteneră.

Cu ce a fost 2016 superior anului 2013

3. Altele:

Am fost vorbitor la Conferința de Wellness de la Herculane, cu prezentarea ”Cine este turistul de wellness.”

Am apărut în presă și la TV ca Mirela Șurghie, blogger, nu Manager Comunicare. Nu spun că era rău înainte, dar faptul că am ajuns din nou în Mass Media, de data aceasta numai prin mine, mi-a dat aripi. Aici în Femeia (notabil că au fost 4 pagini) și aici videourile TV, de acum și o parte din cele din trecutul corporate.

M-am reîntors în juriu la Superblog. Ce mai lipsește: să ajung sponsor în Superblog, cu ExTraViTa. Scop declarat încă de la prima participare ca blogger partener (în 2014) și pe care sper să îl ating poate în 2017, dacă nu măcar în 2018.

Am fost invitată în comunități închise de călători internaționali de pe segmentul ”luxury”.

Am făcut vacanțe de 5 stele pe cont propriu, adică fără a fi parte a unui Info Trip.

Am câștigat un concurs internațional

Kerala Blog Express, fiind primul blogger din România care a reușit să ajungă în această excursie. După acel pas, foștii colegi deja au înțeles că bloggingul nu este un moft și mulți abia atunci au prins încredere în alegerea mea. Au văzut ceva foarte palpabil, din blog. Aproape ireal.

Am deschis cutia Pandorei: m-am înscris la ITB Berlin, direct, am primit acreditare și am văzut cu bucurie că exemplul meu a fost urmat și de alți bloggeri de la noi. Și până acum au fost bloggeri de la noi la târgurile internaționale, dar ori cu delegația oficială a României ori pur și simplu în vizită, dar fără acreditări, din câte știu. Să fii acreditat de căte târg îți dă o grămadă de beneficii, în primul rând de interacțiune cu expozanții. Am găsit, aplicat, anunțat și acum o să mă întâlnesc cu mai mulți acolo. Să fie de bun augur!

4. Calitatea vieții este net superioară

Am călătorit de câteva ori mai mult

De vreo 6 ori mai mult decât în 2013, dacă este să adun zilele petrecute în excursii. Deși nu călătoriile au fost prioritatea în 2016, de călătorit am călătorit cu mult mai mult decât o făceam când lucram în multinațională. Numai dacă mă gândesc că am stat aproape o lună în India. Într-o Indie luxoasă și de răsfăț.

Am învățat să spun nu.  Și să nu mă uit înapoi

În trecut simțeam nevoia (masochistă) de a da zeci de șanse. De a mă îndoi de mine. De alegerile mele și din această cauză să mă tot trezesc în câte un punct mort.

Mi-am învățat prioritățile și renunț la ieșiri, chiar la orele de sport sau la somnul meu pentru a scrie articole pe blog, pentru a nu avea pauze etc. Pentru a dezvolta blogurile renunț la somn și sport, dar pentru evenimente, lansări, nu. Nu ai cum să faci tot și este important să înțelegi acest lucru și să îți asumi și ce ai de pierdut din asta. Fiecare știe însă ce este mai bine pentru el și ce dorește să aleagă.

O vară la mare

Era, în anii corporate, un vis care nu părea realizabil: să mai petrec o vară la mare. Am copilărit la malul mării și îmi doream enorm să mai am o vară în care să merg zilnic la plajă, să înot, să trăiesc în toropeala unei stațiuni. Fapt realizat, desigur, mutându-mă în Eforie.

Acum mă gândesc de ce nu am făcut lucrul acesta în 2015? Ce m-a împiedicat? Nu mă ținea nimic în București. Acum toată vara am mers zilnic la plajă și am înotat cel puțin o oră pe zi. Nu ați văzut lucrul acesta, pentru că nu am făcut poze la fiecare vizită, mai ales că în majoritatea zilelor am mers cu foarte puține lucruri și fără nimic valoros, pentru a putea înota în liniște.

Nu puteam sta cu stresul că trece cineva și îmi fură lucrurile de pe plajă. Neavând telefon, aparat, am putut să reflectez în liniște la ceea ce mă preocupa (bloguri, cum să fac, poziționare etc). Și m-am relaxat.

Dorm pe săturate, fără alarmă

De când nu mai lucrez, dorm enorm de mult. Adică dorm cât trebuie, dar înainte dormeam în medie 5 ore pe noapte. Poate 6. Acum 8,9. Rar (când sunt în Infouri sau călătoresc) mă trezesc cu ceas. În rest, dorm atât cât îmi cere organismul. Știu că îmi doream cu disperare să am un singur an în care să nu mă trezescă ceasul, în care să dorm, efectiv. Voila. Nu este cazul să spun că acest lucru contribuie enorm la starea de bună dispoziție. Când ești odihnit vezi lucrurile mai clar, ești mai puternic. În fața oricăror provocări.

Uneori (des) uit în ce zi a săptămânii sunt

Da, nu mai știu, este 27 sau 31, sau marți, sau duminică. Adică știu, teoretic, dar nu trăiesc cu sentimentul ”azi este miercuri” de dimineața până seara. Adică trebuie să mă gândesc un pic și uneori fac confuzii pe moment. Atât de mult am pus frână la stres. Deși lucrez zi lumină. Însă o fac cu plăcere, cu bucurie, nu sub presiune.

Am învățat mult de tot

Am petrecut fiecare moment liber pentru a învăța. Pentru a citi, a reflecta, a afla lucruri noi. Când ești autodidact din nevoie (nu am avut finanțare pentru a dezvolta siteurile și altele, a trebuit să fac totul singură) trebuie să faci toată treaba. Sunt mulțumită însă că a fost așa, cu siguranță acest lucru mă va ajuta în viitor. Am scris mai multe despre cum este cu bloggingul în articolul ”Este bloggingul pentru voi sau nu?”.

Stres spre 0

Foarte foarte rar (comparativ cu înainte) am avut vreun moment presant. Care a trecut. Dacă fac comparație cu înainte, când am avut și palpitații și altele, nu este nimic. Însă am învățat să nu mai las pe nimeni să se comporte abuziv. Inclusiv agresivitate pasivă, aceasta este cel mai des întâlnită. Efectiv plec și nu mă uit înapoi dacă ceva îmi face rău.

Au fost și efecte secundare:

Unii din oamenii care au plecat în 2015 s-au întors

Au fost oameni pe care i-am ajutat dezinteresat când eram la real,- și care nici măcar nu mi-au răspuns la mailuri, când eu le-am prezentat ceva corect, concret și ei colaborau cu alții care nu aduceau atît. Unii care chiar au făcut campanii cu rezultate dezastruoase și vizibile dacă vrei să vezi și tot nu doreau să facem împreună o campanie reușită. Sau alte situații în care am înțeles adevărata față a unora. Eram pregătită așa că nu am trecut prin niciun șoc, cum am spus mai sus mi-am pregătit plecarea și psihic. Doar am consemnat.

Între timp am primit cereri de ajutor de la unii dintre aceștia. Propuneri, sau cereri de ajutor la angajare, CV-uri etc. Acesta este un semn foarte bun, dar un demers inutil.

dar….

Știu foarte clar cine îmi sunt prietenii

Am avut însă și surprize minunate. Oameni extraordinari, atât prieteni (pe aceștia nu îi mai menționez pentru că de mult cernusem oamenii de lângă mine) dar și colaboratori.

Am avut un an 2016 minunat, în care am interacționat în proporție de 98% numai cu oameni pe care îi apreciez și pe care mă bucur să îi am aproape, la care țin. Am simțit deplin dragostea familiei, a prietenilor și gîndurile bune din partea multor oameni necunoscuți. Cărora le sunt extrem de recunoscătoare.

Am călătorit, am înotat, am citit, am învățat, am dormit și am lucrat de plăcere, în fiecare zi. Zi de zi. În fiecare zi, în fiecare săptămână, lună, lucrez cu bucurie la visul meu, pe care deja îl trăiesc. Am multe variante și niciun stres: lucrez pe multe planuri și sunt sigură că ce este al meu primesc și că ce trebuie să se materializeze se va materializa.

Precum vedeți mai sus, realizările nu sunt numai despre date, sau lucruri materiale. Calitatea vieții nu ține numai de ele. Ci și de interacțiunea cu oamenii la care ținem, la sănătate, la hrănirea spiritului și așa mai departe. Un articol util legat de obiective este ”Lista de Anul Nou, cum o realizăm pentru a ne realiza visele”.

În curând voi face un anunț despre cartea pe care o scriu, mi-a venit azi o idee și vreau să mă ocup de ea, să o pun în practică. Este despre a vă cere ajutorul, în finanțarea proiectului, prin precomanda cărții, printr-o platformă online de profil. Primesc și idei, până atunci.

Este vorba despre o carte în care vorbesc despre tot acest drum parcurs. Despre momentul în care am simțit că asta este, trebuie să fac o schimbare. Despre motivele pentru care am ajuns să îmi dau seama că de fapt nu am de ales, mai ales în specialitatea mea, dacă vreau să am o carieră sau un mijloc de venit peste un anume număr de ani.

Despre cum m-am pregătit, despre primii pași: entuziasm, bucurie, plutire. Despre capcane, despre cum am ajuns de la agonie la extaz de multe ori, în primul an după ce s-au dus aburii bucuriei. Și mai ales rezervele financiare. Despre greșelile pe care le-am făcut. Cum am reușit să ies din hățiș și cum mi-am regăsit drumul. Bucurii, supărări, lecții și cum m-am întărit pe parcurs.

Cartea îi va ajuta pe cei care se gândesc să facă acest pas. În sensul că vor fi mai bine pregătiți pentru a face față unor provocări și vor învăța de ce să se ferească și cum să se pregătească. Veți înțelege de ce am reușit să nu mă întorc. Știu că mulți sunteți curioși și niciodată nu pot răspunde la toate nelămuririle, întrebările, precum într-un material structurat corect. Am observat cîte similitudini sunt între situații. Și deși am în vedere și alte subiecte de cărți, unele chiar legate de multinațională (aceasta fiind doar în prima parte axată pe acest lucru), aceasta este mai aproape de sufletul meu și aș vrea să o văd prima oară la lumină.

Nu este numai despre mine ci și despre lecțiile învățate, care sunt universal valabile, cu concluzii trase și exemple din întâmplările mele dar nu numai.

Ce m-a convins să fac acest pas? Modul în care a fost primit articolul 17 lucruri pe care le-am învățat de când am renunțat la multinațională. Zecile de mesaje primite. Mi-am dat seama că este nevoie să se spună mai mult despre ce înseamnă cu adevărat să faci o astfel de schimbare în societatea românească.

Un an 2017 minunat vă doresc și dacă nu ați citit încă, dați o fugă până la (scurtul) articol: Citate de An Nou, pentru un nou început

Un an 2017 minunat!

Kieler Woche artificii yachturi 48

8 gânduri despre “Retrospectiva 2016. 2017 va fi cel mai bun an al nostru!

1. Citind articolul tău am dat peste … articolul meu!🙂 O surpriză tare frumoasă, pentru care îți mulțumesc! Tu știi cât de importantă a fost pentru mine participarea la acel workshop și cum mi-a schimbat complet drumul, viziunea, obiectivele. Eu îmi doresc ca toți cei care au participat să ajungă să spună, cât de curând, lucrurile acestea, pentru că a fost o reală sursă de inspirație tot ce am descoperit acolo. Un 2017 care să te surprindă, să ne surprindă, să ne aducă mai multe bucurii decât ne-am imagina! Și să ne aducă împreună în proiecte frumoase! Spor în tot și în toate! Te pup!

Apreciat de 1 persoană

2. Ma bucur sa citesc acest articol si pe ici pe colo te inteleg asa bine, desi pentru mine blogul este totusi hobby after-work. M-am bucurat ca atunci cand i-am spus Corinei de la Femeia de tine si de blogul tau sa imi zica ca deja citise ceva despre tine. Cu real-ul nu stiu de ce te mira, cei profesionisti eram „parazitati” de oameni cu multe stele pe umeri. Sper ca la anul sa gasesc timp sa vin la unul din workshop-urile tale. La multi ani, Mirela!

1. La Multi Ani Ana! Multumesc de gandurile bune si da, totul se rezolva. cu rabdare :D. Sper si eu sa ajung la un eveniment Beauty Barometer. Sa avem sanatate si putere de lucru pentru ca mereu intașnim si oamenii potriviti in cale, dar absolut mereu si toate se rezolva! Corina este o calatoare foarte pasionata si ea si face mult lucruri frumoase si cu Revista si cu blogurile si cu tot, este minunata :D.